İzleyiciler

13 Mart 2012 Salı

Ders Almanın Binbir Yolu


İlkokula başladığımızda kitabımız bile yoktu. Bir defter, bir kalemle okula başladığımda yüzümde buruk bir sevincin ifadesi vardı. En azından giydiğim siyah bir önlüğüm ve bembeyaz bir yakalığım vardı. Bu bile beni farklı kılan bir durumdu. En nihayet bir okuma kitabım olunca, bir de bezden yapılmış omzuma astığım bir keseye sahip oldum. Bu kesenin içinde bir okuma kitabım, bir yazı defterim, bir kurşun kalemim, bir silgim ve bir de kalem açacağım yerine küçük bir çakım vardır. İlkokul birinci sınıfta donanımım bu saydıklarımdan ibaretti.

Şimdiki zamana geldiğimizde, herşey bilgisayar ve internet ekseninde bilgi ve iletişimle bilişim çağını yaşamaktayız. Artık bazı okullarda tabletlerle eğitim görülmektedir. Daha da ilerisini düşünemiyoruz bile. Yazının ötesinde, sesli ve görsel olarak bilgi edinebileceğimiz gibi, ileriki yıllarda bir bilgi hapı niye üretilmesin. Nasıl ki insan bir vitamin hapıyla doyabiliyor. Artık bilgi de bir hapa zerk edilse, bu hapı yutan bütün bilgileri hafızasında bulundurabilecek olsa ne büyük bir devrim olabileceğini şimdiden düşünebilirsiniz. Bilimin önü açıktır. Öyle metotlar üretilir ki, hapı yutan iradesini iyi yönde kullanabilecek bir geni de kazanarak bünyesinde taşıyabilir hale gelecektir belki de. Önemli olan bilginin çokluğu ve varlığı değildir. Var olan bilginin iyi, güzel ve doğru bir keyfiyet taşımasıdır. Doğru bilgi, doğru metotlarla kazanılıp, doğru yolda kullanılmasıdır.

Paylaştığım video bir darbı mesel anlatan eğitimcinin, ahlaki değerler kazandırma anlamındaki bir çalışmasının ürünüdür. Video ve televizyon kanalıyla evimize kadar bu tür ders alabileceğimiz darbı meseller gelmektedir. Bu videoda belki de bir dekor eksikliği gözümüze çarpabilir. Önemli olan bize anlatılan öyküden dersler çıkarabilmektir. Ama daha kreatif çalışmalar da olmalıdır. Bu konuda tridimeks dijital çizgi filmlerin bütün dünyada revaçta olduğunu da söyleyebiliriz. Şimdi keyifle videomuzu izleyebiliriz.

Profösör

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel, öğretici bir hikâyeydi.

Paylaştığın için teşekkür ederim.

Adam o kadar güzel, öyle akıcı anlatıyor ki yaşadım resmen.

Ama dediğin gibi dekor eksikliği var, olsun yine dediğin gibi önemli olan ders almak...

'Bu da geçer...'

Deniz Acısu dedi ki...

Yazında çok doğru tespitlerde bulmuşsun ve çok doğru gözlemler yapmışsın. Dediğin gibi bilimin önü açık, her an her şey olabilir cinsten. Video'yu izledim yazıyla çok alakalı. Başarılar diliyorum.=)

bayan şapkalı a. dedi ki...

eve moralim çok bozuk gelmiştim ve gelir gelmez de hemen yazıp hemen rahatlamak için bloğu açtım ama sizin yazınızı görünce kendim başlamadan önce sizinkini okumak istedim. iyi ki de öyle yapmışım. :) yazı da video da çok güzel gerçekten. teşekkürler profösör :) inşallah bu da geçer.. :)

YAŞAMSAL GANİMETLER dedi ki...

Hocam güzel paylaşım yüreğinize sağlık olsun yine=))Ben o bezden yapılmış keseden istiyorum kesin yapmalıyım=)))Sevgiyle kalın..

zeys dedi ki...

Cok guzel bir yazi gercekten bayildim..

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Profösör dedi ki...

Dilara AKSOY@ Evet bu da geçer..

Deniz Acısu @ Teşekkür ederim.

sue ella@ Elbette bu da geçer. Teşekkür ederiqz.

YAŞAMSAL GANİMETLER@ teşekkür ederim.

YAŞAMSAL GANİMETLER@ Teşekkür ederim.

Profösör dedi ki...

zeys @ Teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...